söndag 28 december 2014

Grönt tips: bakplåtspapper

Skippa bakplåtspapper och kör på en bakmatta i silikon istället. Det finns massor av olika, och jag körde på IKEA:s av ekonomiska skäl. Deras MÖNSTRAD ugns-/bakmatta kostar 49 (kolla här) och om den är bättre, sämre eller lika bra/dålig som denna för 195 kronor från Rum21 kan jag inte uttala mig om (kolla här).

IKEA:s ger intryck av att vara full av färg som kanske är farligt, men å andra sidan är även den gråa från Rum21 färgad med något, så för mig var beslutet ändå enkelt när jag stod inne på IKEA och fingrade på den väldigt rosa.

Kan dessutom intyga att den är jättebra.

Ett tips kan dock vara att inte försöka diska den tills den är "ren". Silikon har en lite glättig yta, det är därför saker inte fastnar på den. Man kan tro att det är en fettbeläggning som kan diskas bort, men det är det alltså inte. Så diska lugnt i varmt vatten med inget eller väldigt lite diskmedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar