onsdag 1 april 2015

Aleppotvål i håret

Aleppo är en tvål med olivolja och lagerolja (samma växt som lagerblad) från Syrien, som tillverkats i staden Aleppo i över 1000 år. Ett vinnande koncept, med andra ord. Jag snappade upp tipset att Aleppo kan vara riktigt bra som schampo, så jag köpte en på jordklok.se. Jag har använt den i ett halvår, ungefär, och älskar den verkligen. Den löddrar lagom mycket så det är ganska enkelt att fördela den i håret (jag blöter tvålen och bara drar den över håret och masserar sen in löddret). Den luktar fräscht men inte parfym. Jag använder den som vanligt schampo, alltså två gånger. 

Istället för balsam använder jag en omgång äppelcidervinäger (som jag skrivit om här) och mitt hår blir så himla fint. Trots att jag har långt hår och är extremt håröm är det lätt att kamma ut och det håller sig snyggt i fler dagar än vad vanligt schampo och balsam gjorde. Det blir inte flygigt och topparna blir inte torra och flisiga lika fort längre. 

Aleppon är som en bonus inte särskilt dyr och är väldigt dryg. Den kan också användas för att rengöra kroppen, men det känner jag inte något särskilt behov av, eftersom jag har min rapsolja till det. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar