söndag 23 mars 2014

Recension: All Purpose Natural Cleaner, Greenfrog


För några veckor sedan plockade jag ihop en samling städgrejer från jordklok.se. Nu har jag hunnit använde de flesta flera gånger och tänkte skriva lite om vad jag tycker om dem.


En av mina favoriter är den här, ett helt vanligt sprayrengöringsmedel. Den är baserad på tvättnötter och är inte testat på djur och helt biologiskt nedbrytbart, utan "otäcka" (Jordkloks ord) kemikalier.

Jag använder den på de flesta ytor både i kök och badrum. Fungerar ypperligt på plastmatta och parkett när katten lämnat en hårboll. Jag har dessutom putsat fönster med den.

Den luktar ganska mycket, men inte sådär fränt som många konventionella rengöringsmedel gör. Den lämnar en god nystädad doft, utan att det blir för mycket. 

Jag tycker dessutom att den har ett bra pris (särskilt nu när den är nedsatt) och är dryg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar