tisdag 25 mars 2014

Recension: Lilly's Eco Clean sköljmedel med apelsinblom och kamomill


När jag beställde grejer från jordklok så tvekade jag länge på sköljmedlet. Jag köpte samtidigt tvättnötter som ju inte ska behöva sköljmedel. Däremot gillar jag en doft av nytvättat som nötterna inte kan ge. Därför klickade jag hem en sådan här.


Apelsinblom är min favoritdoft i hela världen, men jag lyckas aldrig hitta någon annat än faktiskt apelsinblommor som luktar helt rätt. Inte heller här. Den luktar gott, men inte apelsinblommor.

Sköljmedlet i sig är det inget fel på alls, tvätten blir hysteriskt mjuk. Dock luktar det inte så himla mycket, på gott och ont. Jag vill ha en svag doft av nytvättat, utan att det blir så påträngande som konventionella sköljmedel brukar vara. Det här doftar lite grann, men nästan för lite. Jag använder å andra sidan väldigt lite sköljmedel, bara en tesked eller så. 

Den är i alla fall dryg och fungerar bra ihop med tvättnötterna. Jag rekommenderar verkligen den, särskilt till den som vill ha svagt doftande sköljmedel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar