måndag 20 maj 2013

Det här med brunbrända ben...

... när man springer i slowmotion över en sommargrön äng. Då måste benen vara rakade. Eller ja, det måste de inte vara. Rent politiskt vill jag inte raka benen, men jag trivs bra med rakade. Problemet är dock att jag lätt får röda prickar och inväxta hårstrån. Jag har provat massa metoder, men inte med mitt nya ekotänk (eftersom jag bara rakar benen under sommaren).

Nu har jag i alla fall rakat benen för första gången i år och det gick bra. Jag gjorde likadant som när jag tvättar ansiktet, ungefär. Först blötte jag benen och skrubbade dem med rapsolja med en frottéhandduk. Sen rakade jag med skum som vanligt (sommarprojekt: hitta ekoskum). Två gånger fick jag raka, eftersom håren växt till sig i nästan tio månader och var i storleksordningen timmer. 

Sen masserade jag in en matsked honung på benen och lät sen sitta i cirka en minut. Den sköljde jag sedan av och torkade benen. Det har gått några timmar nu och än så länge sticker det inte alls. Får återkomma med hur det går allt eftersom sommaren fortgår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar