fredag 17 maj 2013

Sigg-flaska

Nu har jag beställt en Sigg-flaska i aluminium som ska ersätta den vattenflaska i plast jag alltid (och jag menar ALLTID) bär med mej. Min förhoppning är att den ska väga lite och dessutom hålla vattnet kallare än vad en plastflaska gör. Jag vet att den inte är en termos, men plast gör ju vatten ljummet på nolltid när det är sommar. Oh well, uppföljning kommer när den kommit och jag hunnit prova den.

Eftersom plastflaskor blir äckliga efter ett tag brukar jag köpa ny med jämna mellanrum. Nu är det slut på det. Det här är alltså bra för såväl miljön som slipper plastavfall, min plånbok och min kropp som slipper plastgifterna jag får i mig från min plastflaska i dagsläget. Tjoho!

Som en liten bonus beställde jag dessutom en Aquatina, en 500 ml stor flaska som man kan fälla ihop. Den tänkte jag ha med i fickan när jag ska ut och promenera när det är riktigt varmt. Hoppas att den är precis så smidig som jag föreställer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar