torsdag 27 juni 2013

Ricinolja

När jag ville börja med något grönare att tvätta ansiktet så letade jag runt på internet. Jag hamnade så småningom på kombinationen honung och kokosolja, men nästan överallt hittade jag tips om ricinolja. Det lät liksom som om det var guds gåva till alla med ett ansikte att rengöra. Jag inhandlade då en liten flaska som jag använt ett tag nu, ungefär en gång i veckan i två månader.

Ja, dryg är den ju. Men bra? Nä, jag vet inte om jag tycker det. Den rengör inte bättre är honung+kokosolja eller rapsolja som jag brukar använda i duschen. Den luktar konstigt och har väldigt gummiaktig konstig konsistens. Nej. Jag gillar inte ricinolja. Inget blir bättre av det faktum att det är ett starkt laxermedel. Jag är smårädd att råka slicka i mig lite grann varje gång jag masserar in det i ansiktet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar