lördag 1 juni 2013

Stor i käften

Det här med tandkräm är lite svårt för mig. Som jag förstått det så är fluor inte jättenyttigt, varken för människokroppen eller för miljön som får ta hand om avloppsvatten. Dock verkar fluor vara det enda som skyddar tänderna mot kariesangrepp. Men hur mycket fluor behöver man? Vilken tandkräm är bäst? I dagsläget använder jag Vademecums tandkräm och eftersom jag har problemtänder så sköljer jag med fluor en gång om dagen. Är det mer än nödvändigt? Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig med det här. På ena sidan står optimistiska miljömänniskor som borstar tänderna helt utan fluor och på andra sidan en tandhygienist med en skitstor frigolittand. 

Jag skulle vilja ha lite råd. Jag har en helt ny tandkrämstub, så jag har ett tag på mig att göra efterforskningar.

Kanske man skulle slå till på en ny ekotandborste utan plast när man ändå är igång? Jag vill över lag plastbanta mitt liv och det jag stoppar i munnen borde ju vara prioriterat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar